20 december, kväll

Det där med lotter är ganska intressant. Man vinner i princip aldrig, men ändå köper man... Visserligen är det kanske en trevlighetsfaktor att sitta och skrapa nitlotter, men hur ofta ligger man på plus när det gäller sånt? Nästan aldrig, men när man väl vinner (i mitt fall en ny lott), så tar det oftast väldigt lång tid innan man löser in lotten (åtminstone när det gäller mig), vilket är ganska konstigt eftersom det borde vara minst lika jobbigt att gå och köpa lotten första gången. Det är ganska märligt att man vågar riskera att tiden går ut, för det är ju faktiskt inte HELT omöjligt att lotten man får när man löser in vinstlotten också är en vinstlott, även om oddsen oftast är på spelbolagets sida. Dumle är förresten inte helt fel! Nej, nu får jag inte glömma att julstäda, eller lösa in min vinstlott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback